NUTRIVIV
Sanatatea hraneste viata

3 mituri nutritionale demontate

0 1.306

Astazi iti aducem in prim plan 3 dintre cele mai discutate mituri nutritionale care si-au pastrat zeci de mii de adepti de-a lungul timpului. Scopul nostru este acela de a scoate la lumina noi argumente ce vor demonta ideile adanc vehiculate printre noi.

Carbohidratii te ingrasa

Ani de-a randul, grasimea din alimente a reprezentat dusmanul principal in lupta cu kilogramele in plus. In prezent, carbohidratii sunt noii tapi ispasitori. De unde a pornit aceasta teorie? Majoritatea dintre noi se ghideaza dupa indexul glicemic din alimente; in acelasi timp, insulina a capatat o reputatie proasta, iar efectele acesteia nu sunt intelese corect.

Studiile au demonstrat ca organismul ar putea deveni mai putin sensibil la insulina atunci cand i se administreaza o alimentatie bogata in carbohidrati. Acest fenomen este valabil in cazul diabeticilor si a celor rezistenti la insulina. Trebuie stiut ca dezvoltarea rezistentei corpului la insulina se bazeaza pe mai multi factori: excesul de grasime, lipsa activitatii fizice, odihna precara si factorii genetici.

Scotand carbohidratii dn alimentatie (in special cei procesati) reprezinta o decizie viabila atunci cand vrei sa slabesti, in conditiile in care te ajuta sa mananci mai putin. In cazul in care vei simti acut nevoia de a manca, este recomandat sa gasesti alternative.

Daca scopul tau este sa slabesti, ceea ce conteaza nu este inlocuirea carbohidratilor cu grasimi sau invers, ci sa ajungi la finalul unei zile cu un aport caloric redus.

Grasimile nu fac bine organismului

Mananci grasime, depozitezi grasime – cam asa ar gandi majoritatea dintre noi. Ocolind alimentatia  bogata in grasimi poate deveni extrem de periculos pentru sanatate, din moment ce organismul nostru are nevoie sa consume cel putin acizi grasi Omega 3 si Omega 6. Grasimile saturate sunt singurele care fac parte din categoria celor care, intr-adevar, pun sanatatea in pericol; si doar in masura in care sunt consumate in exces.

De altfel 20% din caloriile zilnice ar trebui sa provina din grasimi. Trebuie sa mai stii ca organismul tau are nevoie de ea in scopul producerii de hormoni si reglarea temperaturii corpului.

Sarea in exces dauneaza sanatatii

Majoritatea miturilor pleaca de la un sambure de adevar: de exemplu, studiile au asociat consumul excesiv de sare cu hipertensiunea si problemele renale. Sarea, insa, reprezinta un mineral esential pentru organism. Problema apare atunci cand incepi sa consumi mai mult decat ii este necesar organismului.

Reducerea alimentatiei cu aport crescut de sare este recomandata cu precadere persoanelor hipertensive; in cazul persoanelor sanatoase, studiile nu au remarcat beneficii esentiale in limitarea cantitatii acesteia.

Untul, branza, sunca, salamul, sos osul de soia cat si sosul de tomate sunt adevarate mine de sare. Ca sa ne intelegem, 75% din aportul de sare este preluat din alimentele procesate – inainte ca noi sa ajungem sa punem mana pe solnita.

Un sfat pe saptamana: ” Masa de dimineata e a ta, pranzul imparte-l cu prietenii, iar cina da-o dusmanilor!”

Surse: https://examine.com/nutrition/; https://www.heartfoundation.org.au/; https://www.womenshealthmag.com/;

Lasa un raspuns

Adresa de email nu va fi publicata

UA-107089797-1