NUTRIVIV
Sanatatea hraneste viata

Cum sa combini corect alimentele

0 168
  Cateva reguli de baza in combinarea alimentelor
 
Combinatia incorecta a alimentelor este principala cauza a gazelor stomacale si a unui stomac bolnav. Ceea ce este si mai grav este faptul ca o digestie slaba poate contribui in mod nefericit la malnutritie, chiar daca tu crezi ca ai o dieta corecta.
 
Combinarea produselor alimentare are la baza ritmul in care acestea sunt digerate astfel incat sa poata trece prin intreg sistemul digestiv cu usurinta.
 
In continuare, vom parcurge cateva reguli care sa ne ajute sa reflectam atunci cand dorim sa consumam fructe, fainoase, legume si carne – toate la aceeasi masa.
 
  
1. Nu manca proteine si produse ce contin carbohidrati la aceeasi masa. Organismul tau are nevoie de un acid de baza pentru a digera proteinele si o baza alcalina pentru carbohidrati. Acestea doua se pot combina doar in cazul in care consumi si legume verzi cu frunze.
 
2. Mananca fructele simple sau in combinatie cu altele. Acestea au un timp de digestie foarte rapid. Daca sunt combinate cu alte alimente, vor putrezi si fermenta in stomac.
 
3. Pepenii se consuma simpli, fara alte produse alimentare. Au cel mai scurt timp de digestie.
 
4. Nu combina fructe acide cu fructe dulci la aceeasi masa. Fructele acide (grapefruitul, ananasul si capsunile) pot fi consumate cu mere, struguri si piersici, dar niciodata cu fructe dulci cum sunt bananele si stafidele.
 
5. Grasimile si uleiurile se combina cu toate alimentele cu excpetia fructelor, insa trebuie folosite in cantitate redusa; in caz contrar, vor inceti digestia.
 
6. Asteapta cateva ore intre mesele in care consumi alimente ce nu pot fi combinate corect:
  • 2 ore dupa ce ai mancat fructe;
  • 3 ore dupa ce ai mancat carbohidrati;
  • 4 ore dupa ce ai mancat proteine;
De retinut:
 
Nu combina proteine ( nuci, fasole si mazare uscata, masline, carne, peste, oua, iaurt, lapte, branza, soia, linte) cu produse ce includ carbohidrati ( porumb, paste, paine, cartofi, orez, grau, produse de patiserie, ridichi, tarate de grau).
 
Daca totusi o faci, nu uita sa adaugi cateva legume alaturi.
 
Bea cu cel putin 30 de minute inainte de fiecare masa si niciodata in timpul acesteia. 

 

Lasa un raspuns

Adresa de email nu va fi publicata

UA-107089797-1