NUTRIVIV
Sanatatea hraneste viata

De ce te ingrasi inapoi dupa dieta

0 187
Oricine a incercat sa piarda in greutate si apoi sa se mentina stie cat de dificil poate fi acest lucru. Ar trebui sa fie simplu: fa cateva exercitii pentru a arde calorii si redu cantitatea acestora din alimentatie. Studiile au aratat insa ca aceasta strategie nu functioneaza la fel de bine pentru majoritatea dintre noi. Sa vedem de ce.
 
Pierderea in greutate adesea conduce la o dereglare a metabolismului. Activitatea musculara a picioarelor (muschiul soleus) care ne ajuta sa mentinem fluxul sanguin din organism este esentiala atunci cand vorbim de metabolismul corpului in starea de inactivitate. Acesti muschi pompeaza sangele inapoi la inima, ajutandu-ne sa ne mentinem un grad normal de functionare a metabolismului atunci cand vine vorba de sedentarism.

 

Rata metabolica in perioadele sedentare se refera la activitatea biochimica din interiorul corpului atunci cand nu realizam activitati fizice. Aceasta rata a metabolsimului te mentine practic in viata.
 
Cand pierzi in greutate, acesta scade pentru ca pierzi nu doar grasime, ci si tesut muscular. In momentul in care pierzi doar grasime , ne-am astepta evident sa vedem o scadere foarte mica a acestei rate a metabolismului pentru ca grasimea nu este foarte activa. Surprinzator este faptul ca acest lucru se intampla cu persoanele care slabesc prin dieta si exercitii.

 

Studiile arata ca pentru a avea un astfel de rezultat (de scadere a ratei metabolismului), o persoana ar trebui sa mearga aproximativ 2 ore pe zi, 7 zile pe saptamana pe langa activitatile zilnice facute in mod normal. Iar acest lucru nu este mereu la indemana din varii motive.
In concluzie, nu incape indoiala ca o dieta echilibrata si exercitiu facut in mod regulat sunt benefice, insa din perspectiva pierderii in greutate, intensificarea ratei metabolice in perioadele de sedentarism ar putea fi o strategie mult mai eficienta pentru slabit si mentinerea greutatii.
Cum sa iti intensifici activitatea metabolica atunci cand nu depui efort
 
Este clar faptul ca intensitatea metabolica este strans legata de temperatura corpului; astfel ca, atunci cand picioarele noastre (responsabile de pomparea sangelui catre inima) sunt in inactivitate, rata metabolismului scade. Cu cat organsimul are o temperatura mai scazuta, cu atat metabolismul nostru incetinseste.
 
Si totusi, ce-i de facut?

 

Ca sa iti mentii greutatea dupa ce ai incheiat o dieta, ar trebui sa incepi sa iti antrenezi muschii picioarelor (muschiul soleus). Exercitiile de Tai chi reprezinta o metoda eficienta in acest sens; te poti inspira din acest scurt video . Stimularea acestor muschi te ajuta sa iti imbunatatesti metabolismul si sa iti mentii greutatea dupa in urma renuntarii la diete.

 

Surse:
http://theconversation.com/why-so-many-people-regain-weight-after-dieting-65095
http://www.livestrong.com/article/415167-exercises-soleus-muscle/

Lasa un raspuns

Adresa de email nu va fi publicata

UA-107089797-1