NUTRIVIV
Sanatatea hraneste viata

Exercitii pentru o piele mai sanatoasa

0 677

Ceea ce multi dintre noi nu realizeaza inca, este faptul ca exercitiile fizice pot ajuta pielea sa se mentina sanatoasa si sa arate mai tanara. Exista activitati fizice care se dovedesc extrem de utile in lupta contra acneei, a ridurilor sau a pielii terne. Studii noi arata ca exercitiile ajuta la intinerirea pielii chiar si in cazul persoanelor care aleg sa faca sport mult mai tarziu in viata.

Exista o serie de efecte benefice pe care sportul le confera pielii noastre, mai jos sunt cateva dintre acestea:

 

Lupta impotriva acneei

 

Un exercitiu regulat si consistent creste fluxul sanguin; oxigenarea sangelui conduce la indepartarea toxinelor din corp, cat si a celor din porii faciali. Prin transpiratie, porii elimina praful si substantele nocive din corp. Asteptarile trebuie setate corect, datorita faptului ca efectele se vad in timp si sunt bazate pe perseverenta si frecventa sesiunilor de exercitii.

In cazul in care se folosesc lotiuni antiacneeice, este recomandat sa se consulte medicul pentru a stii cu exactitate momentul cand este oportun sa fie aplicate pe piele. Exercitiile fizice produc endorfine, ceea ce inseamna ca nivelul de stres se va reduce. Diminuarea stresului si endorfinele ajuta la scaderea cortizolului si a altor hormoni care declanseaza acneea atunci cand te afli sub stare tensionata. Pe langa acestea, cortizolul este cel responsabil de diminuarea cantitatii de colagen din piele.

 

Un somn mai bun

 

Sportul practicat cu regularitate te va ajuta sa te odihnesti si sa dormi mai bine. Pielea are nevoie sa se repare, iar acest lucru are loc cel mai bine in timpul somnului. Un program regulat de exercitii fizice aduce o serie intreaga de avantaje: intareste sistemul imunitar, ajuta in curele de detoxifiere, creste nivelul hormonilor sexuali si ofera mai multa incredere de sine.

 

Care sunt exercitiile ideale

 

Prin practicarea exercitiilor aerobice, sangele primeste o doza considerabila de oxigen. Acest lucru se traduce imediat intr-o piele radianta care se poate mentine astfel ore intregi dupa antrenament. Cand facem miscare, vasele sanguine  se dilata si ofera pielii o infatisare mult mai sanatoasa. Sportul ajuta organismul sa produca mai mult colagen, iar pielea va deveni mai supla si elastica.

“De obicei, tindem sa ne focusam pe activitatile fizice ca fiind strict legate de beneficiile cardiovasculare. Desi acestea sunt importante, orice activitate care faciliteaza o mai buna circulatie a sangelui, va ajuta nu doar in cazul problemelor cardiace ci si atunci cand vorbim despre sanatatea pielii“, spune medicul dermatologist Ellen Marmur.

 

Persoanelor cu psoriazis sau eczeme le este recomandat sa isi desfasoare activitatile fizice in spatii racoroase pentru a reduce nivelul de transpiratie si spalarea zonelor cu probleme, in mod repetat. Acest lucru poate cauza uscaciune si inflamarea zonelor afectate de psoriazis sau eczeme, mentioneaza Dr. April Armstrong, profesor asistent de dermatologie la Universitatea din California.

 

Surse: https://www.webmd.com/; https://www.totaldermatology.com/

Lasa un raspuns

Adresa de email nu va fi publicata

UA-107089797-1