NUTRIVIV
Sanatatea hraneste viata

Seminte si condimente in alimentatia sanatoasa

0 83
 
La inceputul fiecarei luni, incerc sa ma asigur ca am toate proviziile necesare in materie de alimentatie sanatoasa. Petrec ceva timp punandu-mi pe hartie cateva retete pentru luna respectiva care sa imi ofere doza necesara de minerale, vitamine, fibre si energie. Incerc mereu sa alternez proviziile din frigider si camara pentru a iesi din monotonie si pentru a gasi noi modalitati de a-mi provoca papilele gustative.
 
Pentru inceput, am ales semintele si condimentele, atat de dragi, pe care le pot combina oricand si oricum, fara prea mari batai de cap.
 
Migdalele crude – sunt foarte bogate in fibre, vitamina E, acizi grasi Omega 3 si Omega 6, magneziu, calciu si zinc. Pentru a avea o digestie buna, este ideal sa le lasi la inmuiat in apa peste noapte iar apoi sa le scurgi si sa le pastrezi la frigider cateva zile. Se combina perfect cu legume fara amidon (spanac, broccoli, conopida, salata, vanata, rosii, ceapa, morcovi, castravete si andive) cat si avocado sau kefir. 
 
Atentie: nu trebuie sa mananci foarte multe migdale intrucat sunt foarte concentrate si ingrasa datorita uleiurilor sale.
 
Nucile – sunt alimente predominante in grasimi si se pot combina cu fructe uscate, mere, banane, fructe de padure, citrice si smochine. Aceasta combinatie permite energiei din fructe sa se degaje mult mai lent si sa ii ajunga organismului pe o perioada mai indelungata.
 
Semintele de in si susan – contin grasimi sanatoase pentru inima dar si fibre necesare intregului organism. O poti folosi asezonand salata de fructe, amestecul pentru paine sau pur si simplu in salatele de cruditati. Este de preferat sa consumi semintele de susan crude, deoarece isi pierd importante proprietati nutritive in urma prepararii termice. 
 
Ierburi si condimente – te poti juca cu diferite arome ale condimentelor in mancarurile tale preferate. De la boia de ardei, praf de chilli, poti combina lejer o serie de condimente ce contin fibre sanatoase: cimbru, coriandru, rozmarin, salvie, piper negru, oregano, busuioc si scortisoara.
  
Surse:
http://www.sfatulmedicului.ro/Alimentatia-sanatoasa/alimente-bogate-in-fibre_11367

Lasa un raspuns

Adresa de email nu va fi publicata

UA-107089797-1