NUTRIVIV
Sanatatea hraneste viata

Sfaturi pentru a scapa de mainile si picioarele reci

0 427

Odata cu scaderea temperaturii si apropierea sezonului rece, avem obiceiul de a manca mai mult si de a face mai putin efort fizic . Toate acestea nu fac altceva decat sa conduca la numeroase probleme de circulatie in organism. Un remediu pentru aceste stari neplacute, acelea de a simti mereu mainile si picioarele reci, il putem regasi in alegerea corecta a hranei pe care o consumam. Medicul, Miguel Angel Gramajo Booth, cu peste 30 de ani de experienta in domeniu, ofera un ghid, demn de luat in seama, pentru favorizarea unei bune circulatii a sangelui:

  • Sa acordam o atentie sporita cantitatii de sare pe care o folosim la mancare: excesul acesteia influenteaza negativ circulatia sangelui, favorizand retentia de lichide. La fel de important este sa nu abuzam de alimente ce contin sodiu, cum ar fi snack-urile, conservele. Poti citi in detaliu si despre cele 7 alimente care iti ucid inteligenta.

 

  • Sa evitam grasimile saturate: o alimentatie bazata excesiv pe alimente bogate in astfel de grasimi va creste nivelul trigliceridelor si a colesterolului, marind vascozitatea sangelui – ceea ce implicit impiedica circulatia normala a acestuia.

  • Sa includem acizi grasi de tip Omega: grasimile polisaturate au capacitatea de a reduce vascozitatea sanguina, incurajand o circulatie buna a sangelui.In acelasi timp, impiedica colesterolul “rau” sa se stocheze de-a lungul vaselor de sange, evitandu-se astfel formarea cheagurilor. Acizii grasi Omega pot fi regasiti in semintele de mac, chia si floarea-soarelui cat si in carnea de peste.

 

  • Sa consumam alimente bogate in potasiu: acest mineral are capacitatea de a favoriza eliminarea apei din organism. Se poate gasi in verdeturi, cereale integrale, drojdie de bere si legume. Legumele sunt foarte bogate in fibre, ceea ce faciliteaza un bun tranzit intestinal (lucru esential in mentinerea unei circulatii optime a  sangelui). Citricele, la randul lor, contin o serie de substante care imbunatatesc tonusul circulatiei.

  • Sa crestem aportul de lichide: chiar daca nu simtim senzatia de sete, consumul de apa este recomandat – 2 sau 3 litri de apa zilnic. Infuziile de ceai sunt alegeri excelente; se recomanda ceaiul rosu si coada calului, binecunsocute pentru proprietatile lor speciale in acest sens.

 

  • Sa completam conduita alimentara cu exercitii care intaresc musculatura picioarelor, pe o perioada de 30 de minute. Mersul pe jos este o optiune perfecta, insa poti alege pe langa aceasta si inotul, dansul, spinningul sau bicicleta.

Sursa: http://www.laprensa.com.ar/

Lasa un raspuns

Adresa de email nu va fi publicata

UA-107089797-1