NUTRIVIV
Sanatatea hraneste viata

Superputerea cireselor si ce boli pot fi prevenite

1 445

Ciresele reprezinta desertul favorit intr-o zi torida de vara care ajunga pe farfuria noastra cu o serie de beneficii pentru sanatate. In mod conventional, ciresele se impart in 2 categorii – cele dulci si cele amare. Ciresele dulci sunt consumate, de obicei, proaspete in timp ce a doua categorie poate fi folosita la prajituri, in premisa faptului ca degaja o savoare delicioasa in momentul coacerii.

Despre ciresele amare avem cateva studii ale Insititului de Marketing al Cireselor care scoate in evidenta calitatile puternic antiinflamatorii ale acestora cat si beneficii pentru cei afectati de artrita. Ele contin de asemenea melatonina, o substanta care regleaza somnul.

De exmplu, 226 de grame de cirese it vor oferi:

  • 62% din doza zilnica de Vitamina A (de 20 de ori mai multa Vitamina A decat se regaseste in ciresele dulci);
  • 40% din doza zilnica de Vitamica C;
  • 14% din doza zilnca de magneziu;
  • 12% din doza de potasiu si cupru;
  • 7% din doza zilnica de Vitamina K;

Ciresele dulci, in schimb, sunt o sursa bogata de potasiu, esentiala pentru reglarea presiunii sanguine. De asemenea, ele contin o serie de agenti cu potential anticancerigen:

  • Betacaroten – esential pentru o vedere buna;
  • Vitamina C – antioxidant puternic care neutralizeaza radicalii liberi;
  • Cianidina – un compus cu intensa activitate antioxidanta;
  • Acid elagic – care impiedica raspandirea celulelor canceroase;

Ai grija cate cirese mananci

Atat ciresele dulci cat si cele amare contin multa fructoza. Este recomandat sa mentii consumul de fructoza sub 25 de grame zilnic sau sub 15 grame, daca te confrunti cu probleme legate de nivel ridicat al zaharului in sange. Vestea buna este totusi, faptul ca nu trebuie sa mananci foarte mult; o mana de cirese contine necesarul de antioxidanti pentru organismul tau.

Intr-un studiu realizat asupra 600 de persoane cu guta, s-a descoperit ca indivizii care au consumat o ceasca de cirese zilnic, timp de 2 zile, au prezentat un risc de 35% mai scazut de a dezvolta un atac de guta. Studii aditionale au aratat si alte efecte incurajatoare:

  • Consumul a 280 grame de cirese dulci, zilnic, a condus la diminuarea acidului uric si a proteinelor reactive C (asociate cu bolile inflamatorii, precum guta);
  • Consumul unei portii de cirese amare, timp de 4 saptamani, are acelasi efect de reducere a acidului uric;

  • Reducerea migrenelor (antocianina si bioflavonoidele din cirese au efecte similare aspirinei si ibuprofenului);
  • Rol esential in reglarea somnului, prevenirea cancerului si regenerarea organismului;
  • Diminuarea riscului de a dezvolta dementa;
  • Reducerea riscului de infarct miocardic si cancer de colon;

Pentru a le mentine savoarea, este bine ca ciresele sa fie consumate nu mai tarziu de 2 zile, fiind tinute la temperatura camerei sau depozitate in frigider. De asemenea, este indicat sa nu fie spalate inainte de a fi asezate in frigider pentru ca acest lucru le va accelera deteriorarea.

 

Sursa: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2017/06/19/cherries-super-food.aspx

1 Comentariu
  1. Gina spune

    Eu una ador aceste fructe!!! Când vine vara, mereu mănânc cireșe, plus că mai fac și compot, dulceață, prajituri și alte preparate.

Lasa un raspuns

Adresa de email nu va fi publicata

UA-107089797-1